Saturday, May 15, 2010

今日のメディア日記 - Today's Media Diary

(English below)

今日は友達と一緒に町田に近い高尾山を登りました。

携帯の目覚まし時計で目を覚ました。起きた時、携帯でメッセージを送った。朝食を作りながら、「アール ツイングス コンシダルデッド」というラジョ番組を聞きました。その時友達がスポッツニュースを調べて読みました。電車に乗る時、また携帯を使いました。友達と一緒に山を登っているとき、ほとんど携帯を使わなかった。帰るとき、また携帯を使いました。図書館に行って、パソコンを使いました。記事と本を調べました。家に帰る後、本を読みました。晩ご飯を作りながら、もらったCDを聞きました。また本を読んで、今のパソコンの活動を始まりました。

この日記が詰まらないかもしれませんが、覚えているメディア使い方を記録したいです。

Today I climbed Mt. Takao, which is close to Machida, with my friends.

My cell phone's alarm clock woke me up. When I got up, I sent a text message. While I was cooking breakfast, I listened to All Things Considered. And my friend looked up and read the sports news on my computer. On the train, I used my cell phone again. I didn't really use my phone much at all while I was climbing the mountain with my friends. When coming home, I used my phone again. Then I went to the library and used a computer. I looked up articles and books. After I came home, I read a book. While making dinner, I listened to a CD. Then I read my book some more, and began this computer session.

This diary might be boring, but I want to record the media usage I remember.

1 comment:

  1.  凄いね。日常生活でメディアがこんなにたくさん使われるとは思わなかった。もう僕らはメディアに慣れちゃって何気なく使っているかも知れないね。僕も明日は僕がどれぐらいメディアを使っているのかちょっと考えよう。
     ベン、日本語で書いてくれてありがとうね!(へ。へ

    ReplyDelete